KIRŞEHİR İL MEM ARGE

Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü  "Öğrenci Ekolojisi" Projesi Final Raporunu İndirmek İçin Tıklayınız


Proje Koordinatörü: Çiçekdağı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

Proje Ortakları: Çiçekdağı Osman Şevki İlkokulu, Şehit Öğretmen Bayram Tekin Ortaokulu, Çiçekdağı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Eğitim sisteminin bileşenleri incelendiğinde en önemli bileşenlerden birisinin aile olduğu kaçınılmaz bir gerçektir. Sistem içerisinde ailenin varlığı veya yokluğu öğrencinin eğitim kalitesi ile doğrudan ilişkili olup, bu durum neredeyse tüm eğitim kuramları tarafından kabul görmüş ve eğitimin en önemli unsurları arasında yerini almıştır. İlçemiz eğitim durumu ve eğitime doğrudan etki eden unsurlar incelendiğinde, okul-veli işbirliğinin ilçemiz okullarında oldukça zayıf düzeyde olduğu görülmüştür. Bu durum, güçlendirilmesi gereken zayıf yönlerimiz arasında yerini almış ve stratejik planlarımızda hedef olarak belirlenmiştir. İlçemizdeki eğitim kalitesini arttırabilmek, okul-veli işbirliğini güçlendirebilmek, öğretmenlerimiz bu alanda daha donanımlı hale getirebilmek ve mesleki yeterliliklerini arttırabilmek amacıyla bu projeye ihtiyaç duyulmuştur. Bu amaçla okul-veli işbirliğinin en alt düzeyde olduğu, ortak hedeflere sahip, taşıma merkezi konumunda bulunan bir ilkokul, bir ortaokul ve bir lise bir araya getirilerek konsorsiyum oluşturulmuştur. Proje hazırlık sürecinde aşağıda belirtilen hedefler konsorsiyumun ihtiyaçları olarak belirlenmiş ve proje çalışmaları bu eksende yürütülmüştür. Bu amaçla;

1-      Okul-Aile işbirliğinin güçlendirilmesi ve kalitesinin arttırılması,

2-      Öğrenciyi tüm bileşenleri (okul yönetimi, öğretmen, öğrenci, aile, yakın çevre, uzak çevre, toplumsal normlar ve kurallar, sosyolojik, kültürel ve ekonomik etkiler vb.) ile tanımak için gerekli çalışmaların yapılması,

3-      Okul-aile işbirliğinin üst düzeyde olduğu, öğrenciler için ideal eğitim uygulamalarının bulunduğu okul modellerini oluşturmak için gerekli çalışmaların yapılması,

4-      Öğretmenlerin okul-veli işbirliği ve öğrenciyi daha yakından tanıyabilmelerini sağlayacak yeni bilgi, beceri ve tecrübelerle donatılmasının sağlanması, mesleki yeterliliklerinin arttırılması, hedefleri projemizin temelini oluşturmuştur.

Bu hedeflerden hareketle çözüm yolları aranmış, Avrupa ve Amerika'daki iyi uygulama örnekleri incelenmiş, problemlerimize çözüm olabilecek eğitim kuramları üzerinde durulmuştur. Yapılan literatür taraması ve araştırmalar neticesinde, öğrenciyi tüm bileşenleri ile tanımayı esas alan Ekolojik Sistemler Kuramı üzerinde çalışılmasına karar verilmiştir. Proje yönetim ekibi tarafından Avrupa eğitim sistemi üzerinde çalışılmış ve İnsan Ekolojisi, Duygusal Ekoloji gibi alanlarda da çalışmaların yürütüldüğü İspanya'da projenin uygulanmasına karar verilmiştir


Yenice Mah.182.Sok.No2 KIRŞEHİR - 03862135150

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.